vineri, martie 25, 2005

UN PASTE FERICIT LA TOTI CATOLICII

Duminica, toti catolici, vor sarbatoti Invierea Domului Isus Hristos.
Au tinut si ei post, asa cum stiu ei. Adica vinerea nu au mancat carne. Iar care e mai evlavios timp de 40 de zile (la quaresima) au renuntat (sau cel putin au incercat sa renunte) la ceva care le placea foarte mult. Unii nu au mancat dulciuri, altii nu s-au fardat, chesti de genul asta. Dar sincera sa fiu, anu' asta nu am auzit pe nici unul care sa fi renuntat la ceva.
Pranzul de Paste o sa il mancam la verisoara jumatatii mele, Monica (unde am petrecut ultimele 2 Craciunuri). Va intrebati daca o sa ma fac ca sunt bucatareasa......ei bine, da. Adica am sa incerc sa prepar iepure cu cartofi la cuptor (restul ingredientelor sunt strict secrete, cu alte cuvinte nu le stiu inca!). Faza era ca ar fi terbuit sa il scot din congelator azi de dimineata pentru al pune un pic la macerat, dar am uitat complect, asa ca sper ca diseara sa imi aduc aminte.......
La inceput am vrut sa fac o reteta mai simandicosa, pntru gurici fine.....dar m-am lasat pagubasa caci reteta pe care o aveam presupunea mancarea lui imediata, si, avand in vedere ca noi il preparam acasa apoi il ducem la plimbare cu masina, si in final il lasam deoparte pana mancam felul intai, se strica vraja, asa ca m-am lasta pagubasa.
la ei nu prea se fac oua colorate, dar am gasit deja colorate in magazin........3 € 6 oua! (cel putin nu trebuie sa muncesc eu!)
Ca in fiecare an, in cele 3 zile de Paste (sambata, duminica si luni) 15 milione de italieni fac bagajele si se duc care unde poate. Marea majoritate pleaca de la nord la sud (se intorc la origini....unde se mananca mult si bine). Care poate, pleaca peste mari si tari, dar nu sunt prea multi astia, sau asa zic statisticile!
Noi, ca sa nu ne lasam mai prejos, sambata, o sa mergem la Genova. Ce este de vazut la Genova? Pai Acvariul... http://www.acquario.ge.it/index.asp asta e!
Biletele le-am luat din timp (pentru a evita coada), mancarica (adica sanvishurile) le facem maine dimineata.....si uite asa suntem gata sa facem cam 500 de KM dus-intors. O sa stam acolo toata ziua, caci este forte mare. Iar cand ne vom intoarce, daca ajungem cu bine si nu suntem rupti de obolseala, o sa mergem la biserica, la Inviere!
Luni la ei e traditie, ca toata lumea sa merga la pick-nic si sa manace oua sialte chesti de genul asta. Dar mai mult ca sigur va fii urat, asa ca vor sta toti acasa si se vor uita la tembelizor, sau vor merge la cinema.
Nu stiu ce vom face noi, eu sigur am sa dorm pana tarziu!!!!

Niciun comentariu: