joi, august 31, 2006

Spania.... o saptamana dupa

Suntem in drum spre casa. Suntem chiar la frontiera dintre Spania si Franta. Am plecat cu o zi mai devreme pentru ca vremea s-a inrautatit, asa ca nu puteam face plaja.
Se pare ca s-a intamplat un accident pe strada, asa ca trebbie sa stam la coada.
Dar acum e timpul de a face suma, de a trage concluziile referitoare la aceasta vacanata. …
Ce pot spune acum, e ca nu mi-a placet, dar ca ultimele 3 zile petrecute la Barcelona mi-au ridicat un pic moralul. Nu a fost aproape de loc vacanta visata. Di pacate, camperul iti iti da impresia de libertate, dar in realitate nu e asa. Pentru ca inafara de Granada, unde capingul era in oras, chiar langa statia de autobuze, restul erau la cel putin 15 - 20 de km de oras, iar trenul era asigurat, dar doar pana la o anumita ora.....


Asa scriam in masina in drum sper casa, joi, 24 agust, la ora 14.30.
Astazi se face o saptamana de atunci. Sunt la serviciu, si avand in vedere ca am un moment de pauza, m-am hotarat sa imi fac curaj si sa pun pe „hartie” ( sau mai bine spus pe net), gandurile si concluziile mele destre vacanta asta.
In primul rand nu cred ca se poate numi vacanta, ci calatorie. Asa suna mai bine.
Proiectul initial zicea ca ar fi trebuit sa stam cateva zile la Barcelona, dupa care cel putin 5 zile la mare intr-un loc foarte frumos, iar restul in Andaluzia pentru a vizita orase si orasele tipice.
Dar, cum se spune, ne-am facut planul ca tiganul.
Dupa primele 5 la Barcelona (deja aici am sta prea mult), vineri am plecat caretre Cabo de Gata, acolo unde vroiam sa facem „vacanta” noi. Dar am uitat ca ala era week-end-ul inainte de Sf. Maria (acolo ca si in Italia se face sarbatoare mare si nimeni nu munceste) si ca toti spanioli (nu numai strainii) se inghesuiesc sa prinda si ei un val, un pic de nisip la chilotel...si gratarele la iarba verde. In „doua” cuvinte, nu era loc nici pentru un cort, darmite pentru matahala nostra de 7 metri !!!!
Intr-un final dupa cca 50 km (sau mai mult) pe langa coasta, am gasti un camping in care mai aveau loc. Iar noi ce spunem, hai ca l-am apucat pe Dumnezeu de un picior. Nu era parcul cu paja singuratica (unde puteai face baitia cum mamica te-a facut), dar nu putea fii chiar asa de rau...... Cand am ajuns la malul mari.......cum sa va explic.... ganditi-va la o satiune, o plaja de pe litoralul nostru care vi se pare mai urata si mai spurcata....unde nu a-ti face baie nici daca v-ar dai bani....ei locul ala era de 10 ori ma nasol. O tristete pe capul nostru de n-ai sa vezi. Ne-am spus atunci „ hai macar sa facem o baie in piscina ca sa ne racorim un pic dupa o zii intreaga de condus”. Zis si facut, dar cand am intrat..... nu era loc nici sa stai in picioare pe marginea bazinului....darmite in apa. Si uite asa am ramas vre-o jumatate de ora in mijlocul populatiei ovina si am inceput sa reorganizam tot balciu.
Am numarat noi binisor zilele ce mai ramaneau (2 saptamani) si am facut un alt plan de batalie.
Am ramas in camping la Roquetas del Mar (caci asa se numea locul cu pricina) sambata – cand am ajuns­- si duminică, ca sa recuperam fortele si sa ne pregatim pentru saptamana ce urma.
Luni am ajuns la Granada, unde am stat 2 zile. Urat oras...murdat si plin de noi „hippy”. Deci pentru a suporta, ce face un om inteligent, bea......si uite asa am facut si noi. Din botega in botega, dai cu Clara (bere si gazoza –va explic alta data ce e asta), dai cu mohito, si apoi tot clara.....fara sa mancam mai nimic.
Marti, a fost un pic mai bine, am facut shoping si am vazut gradinile de la Alhambra. Iar acolo sa intamplat minunea, dar ca orice minune a durat putin si a lasat un gust destul de amar.
Miercuri am placat la Sevilla unde am stat iar 2 zile. Gand am gasit campingul......am inceput sa caut prin caper cutitul pentru hara-chiri. Oraselul, la cam 20 de km de Sevilla parea un oras metalurgic de la noi...parasit de lume. Dar asta e si n-ai ce-i face.
Cel putin, trenul era la o aruncatura de bicicleta. Doar ca am descoperit ca ultima cursa de la Sevilla pleca la 9.30 sera......deci distractie ioc. Prima zi am colindat mai tot orasul care mi-a placut destul de mult. Am mancat bine si ne-am ridicat moralul cu noua mea bautura preferita Frapuccino de ciocolata.....o sa va explic mai tarziu.
A doua zi, la 7 dimineta ne-a trezit monsonul.....Ploua asa de tare ca intr-o ora sau doua apa ajunsese la scara camperului. Cand s-a potolit potopul, am plecat din nou catre Sevilla, unde prin nu stiu ce miracol am vazut un spectacol de flamenco. O chestie foarte turistica...dar decat nimic e bine si asa. Ce am mai vazut......Am vizitat locul unde se fac Coride.......si am invatat lucruri fooooarte interesante ca de exemplu ca daca un taur reuseste sa omoare un toreador....ghici cine vine pedepsita...Vaca, adica doamna mama lu’ tauru’ este omorata, pentru ca misogini astia spun ca rautatea se trasmite de la mama. Mi-am cumparat o pereche de pantofi pentru Flamenco si cam asta e tot.
Vineri am plecat la Cordoba, dar am hotarat sa nu ne oprim peste noapte. Asa ca am vizitat doar Mezchita (care nu mi-a placut cine stie ce......poate pentru ca eram preocupata pentru matahala lasata in parcare, poate pentru ca, ca de obicei am uitai sa iau un dvd pentru telecamera).
Dupa un sandwich di nou la drum catre Toledo. Cel putin acolo mi-a placul. Frumusel campingul, frumos si orasul.
Duminică am ajus la Valencia. O altra amintire de sters. Am fost la verisoara jumatatii, care e o fatuca simpatica, dar cu un creier sa gaina –saracuta. Am mancat super naspa, iar cand ne-am intors acasa am gast o amenda pe masina, chiar daca parcasem intr-o zona unde nu era semnale cu interzis parcarea. Am lasat bani verisoare si noi am plecat mai departe chiar daca era 10 sera, caci eram prea suparati ca sa mai stam acolo. (Mica paranteza, a doua zi, verisoara a intrebat un politai care a sfatuit-o sa nu plateasca amenda, pentru ca nu era foarte in regula.)
Luni dimineta eram in fata campingului asteptand sa plece cineva ca sa putem intra noi. Dupa ce am reusit sa gasim un locsar, am plecat sa umplem frigiderul care suna rau de tot a gol. Apoi o baie in mare. Zilele urmatoare am colindat prin Barcelona si am mai stat jumatate de zi la soare.
La inceput idea era sa stam pana vineri sa ca ajungem sambata acasa si ca sa putem sa mai facem o zi de plaja joi, dar joi vremea s-a innorat, asa ca am hotarat sa plecam mai devreme, si se ne odihnim acasa.
Iar acum un scurt bilant:
Clatoria asta a fost ca un pahar de bere intr-o zi calduroasa. Asteptarea cu „boutul” deschis pana cand barmanul umple paharul.......apoi iei paharul in mana si ii simti racoarea. O apropii de buze si spuma iti umple gura...e buna, dar tu bei cu inghitituri mari sa ajungi mai repede la lichidul aramiu. O simti cum aluneca pe trahee si te racoreste instantaneu. Dar dupa ce pui paharul jos, incepi sa simti adevartul gust, care este amar. Mai bei un pic si speri sa treaca, dar amarul inca se mai simte.
Amintirile frumoase din Spania.....macarea si bautura. Am mancat si ma baut ca doi porcelusi, ca doua sacuri fara fund.
Am descoperit: clara, tapas si frapuccino.
Aceasta chestie extroardinara fauta cu ghiata, lapte, ciocolata si multa frisca buna se gaseste doar la Starbucks...un lant de coffee-something (ca McDonalds, dar pe baza de cafea). Cel mai bun si mai frumos era la Barcelona in Portul Vechi.
Mai erau si alte lucruri frumoase, dar in acest moment nu imi mai aduc aminte.
Am facut in total doar 4 zile de plaja....noroc ca ma bronzez repede!
Oricum, nu cred ca ne vom intoarce foarte curand in Spania!

O mica parte di poze le puteti vedea aici.

Ce am citit in calatoria asta - caci dupa cum s-a vazut, am avut destul timp.
"Come diventare bella, ricca e stronza. Istruzioni per l'uso degli uomini" de Giacobbe Giulio C.
"Andalusia"
"Twelve Little Cakes" de Dery Dominika
"Dracula" de Matei Cazacu (acesta inca il mai citesc ca e cam greu de inghitit fiind foarte istoric)

Niciun comentariu: