vineri, februarie 18, 2005

La coada pentru a fi umilit

Azi dimenata, m-am trezit la ora 5.40, m-am inbracat repejor si fuga la Questura pentru a-mi lua permisul de sedere reinoit.
Ma pun frumusel la coda, fericita ca inaintea mea nu erau decat 20-25 de persoane. Astept sa se faca cat de cat un pic de lumina, si imi deschid cartea si incep sa citesc, in speranta ca asa timpul va trece mai repede si poate nu voi simtii asa de rau frigul. Afara erau in jur de -2° C..... deci frigul mi-a intrat foarte repede in oase. Am incercat sa ma misc de colo-colo, pentru a pune un pic sangele in circulatie ..... dar fara succes.
Se face 8.30 si politistii ies afara pentru a ne da biletelul cu numarul de intrare. Si atunci realizez ca in fata mea erau cel putin 60 de persoane....... Nu e corect .... dar nu ai cei face!
Vine randul meu.....iar politistul ingana un NU scurt si trece mai departe. Uimita intreb, "dar de ce?" ,"ai venit prea devreme, e scris pe usa!"
Ma indrept catre usa, unde era lipita o foaie de A4, pe care scria, "azi se dau permisele depuse pana la 15 noiembrie 2004". Ma uit pe hartia mea "22 noiembrie 2004"
Astept altre 5-10 minute pana cand se deschid usile, si ne lasa sa intram. Ma indrept incet catre biroul de informatii, si intreb "dar pentru documentele depuse pe 22 noiembrie, cand trebuie sa vin?" O voce intepata si gata de scandal imi raspunde " noi nu stim nimic, nici baietii de afara nu stiu nimic, trebuie sa vi alta data!"
Ies afara si astept "baietii" (adica politaii, aia care dadeau numerele) sa isi termine treaba. Reusesc intr-un final sa ma fac ascultata (dar nu si privita, noi "astia" nu suntem demni de privirea lor) si la intrebarea mea "cand trebuie sa vin?" raspunsul a fost si mai sec "VINO IN FIECARE ZI!" Si au disparut inauntru'.
Dar eu ma intreb....de ce se poarta asa cu noi, doar nu furam, ci muncim, paltim taxe la stat, ne ideplinim toate datoriile (chiar si aceea de a sta 2 ore in frig la coada!), dar cand se vorbeste de a avea dreptul nostru......nici nu se uita la noi.
Si cand te gandesti, ca pentru a face permisul de sedere, iti iau amprentele (de fiecare data cand il reinoiesti) si se comporta cu tine ca un criminal.......

SUNT FARA CUVINTE!
RUSINE, RUSINE,RUSINE MAI ALES CA SE LAUDA CA EI SUNT UN POPOR CIVILIZAT... NU CA NOI!

Niciun comentariu: