joi, decembrie 01, 2005

LA MULTI ANI ROMANIA

Chiar daca istoria invatata in scoala generala si la liceu, incepe sa se steagra din mintea mea, imi face placere sa sa spun "La multi ani, Romania!"
Sunt romanca si sunt mandra ca sunt romanca.
Nu sunt mandra de romanii care arunca cu noroi in tara asta, furand sau vorbind de rau pamantul unde s-au nascut.
Daca in Romania lucrurile nu sunt asa cum am vrea, este doar vina noastra.
Cinzeci de ani de regim comunist nu se sterg asa de usor din bagajul genetic. Iar 15 ani de asa-zisa libertate, o democrazie, nu a facut decat sa ne dea si mai rau la cap. E ca atunci cand te-ai imbatat cu bere si a doua zi incerci sa te dregi cu vin.......
Eu sper din tot sufletul ca romanii sa se trezeasca si sper din tot sufletul ca lucrurile sa sa imbunatateasca.
Viata e grea, dar e grea peste tot, nu numai in Romania. In strainatate nu umbla cainii cu covrigii in coada si nu curge lapte si miere pe strada. Lumea munceste, din greu ca si in Romania... Singura diferenta e ca aici daca muncesti o viata intreaga macar te alegi cu o casa, o masina si nu trebuie sa te gandesti "of ce mananac maine".
Eu de exemplu in acest moment nu mi-as putea cumpara un partament nici daca as vrea. Caci un apartament cu 3 camere intr-un oras foarte mic si rupt de lume costa de la 200 000 de euro in sus. Si daca ma duc in banca sa fac un imprumut pe 30 de ani pe toata valoarea casei ar trebuii sa platesc in fiecare luna cam 1300 de euro........Si avand in vedere ca eu iau un salariu de 900 de euro, ma intreb voi reusii vreodata sa imi cumpar o casa?
Si acum o sa spuneti, da, dar mai e si jumatatea ta.....Da, e adevarat, dar nici salariul lui nu acopera rata. Si chiar daca ar face-o cum se poate traii cu un singur salariu un doi, cand doar mancare pe luna costa aproape 400 de euro?
Si benzina... cu doua masini....sunt cam doua plinuri pe luna de caciula...in total 200 €...si asucurarile la masini?
Si mult mult alte....
Si te mai gandesti ca ai 30 de ani si esti obligat sa stai in casa, ca nu ai bani de o pizza.
Si atunci ce faci, stai cu chirie, cumperi casa pe la 40, 50 de ani si o lasi ca sa o platesca copii, care te mai si injura ca in loc sa le lasi avere, le-ai lasat datorii......
Deci fruntea sus si sa ne gandim ca sunt altii care sunt intr-o situatie mai naspa decat a noastra.

LA MULTI ANI ROMANIA.....EU TE IUBESC....... (e pe romani ca am oftica)!

Niciun comentariu: